BackOffice для
супроводження
кредитної заборгованості в Банку – 24 години
Автоматизація
супроводу кредитів для банків це сьогодні не забаганка, а життєва необхідність,
без якої банки можуть втратити зв'язок з позичальником та відповідно зі своїми
грошима. Тому важливим фактором такої співпраці є побудова сучасної системи
обслуговування кредитної справи, яка повинна спростити та одночасно посилити
контроль за позичальником та обслуговуванням кредиту в цілому. Тут ми повинні наголосити, Кредит -це
не тільки оформлення в системі, це процес наприкінці якого Клієнт повинен
повністю розрахуватись з банком. Стандарт ISO 9002 говорить, що якщо к кожній
точці процесу ми гарантуємо його виконання, то і в цілому процес буде виконаний.
Тому важливу роль у цьому процесі надається підрозділу, який контролює супровід
кредитів.
Ми
пропонуємо запровадити новий сучасний комплексний підхід до супроводу кредитів,
що забезпечить банк не тільки механізмами спілкування з клієнтом від ранніх
стадій видачі кредиту до його супроводження в режимі проблемної заборгованості,
дієвий контакт між структурними підрозділами, що беруть участь в процесі
обслуговування кредитної заборгованості, але й всі форми звітності та інформації
для аналізу.
Програмний
комплекс працює на незалежній платформі та не потребує додаткового програмного
забезпечення чи придбання обладнання. Легко інтегрується з будь-якими
операційними системами банку (ОДБ) для обміну інформацією.
Увесь комплекс
розроблений по модульному принципу і впроваджується
в банку етапами, що надає банку можливість вже у перший місяць розпочати роботу
з клієнтами. (!) Усі процеси у системі формалізовані та виконуються відповідно до
розробленої логіки подій, при цьому жодного впливу на роботу системи працівники
не мають.
Досвід роботи в розробці програмного
забезпечення для банків – 14 років.
Короткий опис модулів
системи
Система складається з 3-х основних модулів:
·
Модуль Call Центр - контактування клієнтів з
банком та банку з клієнтами.
o
Реєстрація
звернень клієнтів по різних питаннях.
§ Реєстрація проблем клієнтів, з подальшою передачею
цих проблем відповідним службам
§ Надання відповідних консультацій клієнтам
o
Формування
відповідних завдань по супроводу кредитної справи:
SMS-розсилка повідомлень
§ Нагадування про сплату – автоматична sms-розсилка в задані часові періоди
·
Щоденно вночі
автоматично формується черга для розсилки СМС позичальникам та боржникам з нагадуванням
про планові та прострочені платежі.
Телефонний контакт з клієнтами
·
Щоденно вночі
формується черга завдань для працівників Call-центру по роботі з клієнтами банку.
Дана функція використовується як для
роботи з простроченою заборгованістю,
так і для проведення опитувань та інформування клієнтів. У випадку
виявлення системою недіючих номерів телефонів або тривалої відсутності
успішного додзвону – постановка завдання відповідальному працівнику на
актуалізацію даних в системі.
·
Реєстрація
результатів перемовин з клієнтом та постановка завдання з визначенням
контрольної дати контакту з клієнтом чи сплати заборгованості.
Даний
модуль спільно з наступним може використовуватись також в маркетингових цілях
для інформування клієнтів про нові банківські продукти і послуги
·
Модуль Print Центр – друкування відповідних
документів для надсилання клієнтам та роботи з листами, які були повернуті
поштою.
o
Друкування
листів відповідно до завдань.
§ Цей модуль формує відповідно до вимог друковані
документи та реєструє їх у системі . Це можуть бути листи-вимоги, іпотечні
повідомлення, інші документи (запрошення, подяки, рекламні листівки і т.д.), що
мають стандартну форму.
o
Реєстрація
листів, які були повернені поштою до банку. Реєструє повернення листів та
зазначає причину повернення, блокування в подальшому надсилання листів по невірних адресах та постановка задачі для
відповідального працівника по актуалізації даних в системі, а також передача
функцій контакту з клієнтом на інший модуль чи структурний підрозділ.
·
Модуль Check Центр – супровід кредитної
заборгованості.
o
Прийняття
справи до супроводу.
§ Система інформує відповідального працівника про
видачу нового кредиту. Звірка
працівником заведених даних позичальника та кредиту в систему, звірка комплекту
документів, підтвердження про взяття на супровід. Формування акту прийому -
передачі документів.
§ У разі відсутності комплекту документів ,
формується реєстр, звіряється керівником та надається для усунення проблем.
o
Формування
відповідного завдання по моніторингу.
§ Відповідно до завдання працівнику встановлюються контрольні
дати проведення оцінки фінансового стану позичальника, періодичного огляду
заставного майна позичальника , виїзду до позичальника і т.д. Може друкуватись стандартний документ для
здійснення тих чи інших дій.
o
Реєстрація
відповідного звіту та фото або відео даних по заставі.
§ Після перевірки майна, працівник реєструє у
системі акт огляду майна разом з фотознімками - документи зберігаються у електронній справі позичальника. При
необхідності формується завдання на передачу справи до іншого структурного
підрозділу (відсутність майна, пошкодження, неможливість здійснення перевірки
через відсутність контакту з клієнтом і т.д.).
o
Реєстрація
Оцінки фінансового стану позичальника.
o
Реєстрація
звітів по результатах виїзду до позичальника.
o
Реєстрація листів клієнтів, рішень судових органів, виконавчої служби і т.д.
Виставлення контрольних дат та завдань відповідно до алгоритму:
§ Передача справи до служби безпеки банку.
§ Передача справи в
Юридичне управління для
формування відповідних документів для подання у Суд.
o
Завершення
роботи по кредиту.
·
Оцінка
виконаних роботи та затрат, формування відповідного звіту та завершення дії
кредиту.
o
Формування різнопланових
звітів на потреби банку.
o
Модуль Teaching Центр - навчання та тестування
виконує функцію інформування користувачів та проведення відповідних
тестів. Використовується відділом по роботі з персоналом для організації планів навчань та семінарів
(тренінгів), аналізу рівня підготовки працівників, а також підрозділами
бізнесів для ознайомлення з новими продуктами.
§ Формування різнопланових тестів.
§ Надання прав працівника на виконання тестів,
обмежуючи їх часом та кількістю разів на проходження тестів.
§ Формування відповідних звітів по результатах
тестів.